Kedai ni terletak di tepi jalan besar menuju kangar, perlis. Nama tempat padang lalang.
Kaknab pi naik moto dari sungai petani nak makan peknga saja. dok orang viral dalam fb. Memang sedap sangat.peknga pisang, pisang banyak dan lembut. Peknga nyok pum sedap. Depa guna nyok mantan.
Orang ramai kedai tu. Pulut takbrasa lagi nanti pi lain naaa.
Tuesday, December 24, 2019
Thursday, October 24, 2019
Belangkas lagi
Kelmarin 23/10/19 mai lagi kota tinggi makan belangkas kat gerai belangkas mahkota. All the way from sungai petani nak makan belangkas, gila betui.
Dok hotel oyo mahkota pula. Lepas makan pi rumah abg ipar kat machap.
Dok hotel oyo mahkota pula. Lepas makan pi rumah abg ipar kat machap.
Sunday, October 20, 2019
Gerai belangkas mahkota kota tinggi, johor
Kaknab pi makan di kedai ni pada bulan september 2019. Tapi baru nak post kat sini.
Sedap lauk belangkas kedai ni. Bayangkan lah mula kaknab pi 17/9/19. Balik sungai petani, pi pula pada 25/9/19. Jauh pun jauh la nak makan punya pasai sanggup redah lebuhraya hehe.
Untuk makan seorang lauk belangkas rm12.00. tak kisah la tempat lain tak jumpa lauk ni. Kalau jumpa belangkas hidup orang jual kaknab beli, masak sendiri. Tak ada orang jual pun. Sekali ja kaknab beli kat tepi sungai muar masa mancing ikan. Orang tu jual untuk buat umpan mancing ikan sembilang. Kaknab beli masak. Murah pula tu sekor rm5 sahaja. Beli dua ekor. Masak dua hari. Sekor masak lemak cili api, sekor lagi masa gorenf cabai.
Sedap lauk belangkas kedai ni. Bayangkan lah mula kaknab pi 17/9/19. Balik sungai petani, pi pula pada 25/9/19. Jauh pun jauh la nak makan punya pasai sanggup redah lebuhraya hehe.
Untuk makan seorang lauk belangkas rm12.00. tak kisah la tempat lain tak jumpa lauk ni. Kalau jumpa belangkas hidup orang jual kaknab beli, masak sendiri. Tak ada orang jual pun. Sekali ja kaknab beli kat tepi sungai muar masa mancing ikan. Orang tu jual untuk buat umpan mancing ikan sembilang. Kaknab beli masak. Murah pula tu sekor rm5 sahaja. Beli dua ekor. Masak dua hari. Sekor masak lemak cili api, sekor lagi masa gorenf cabai.
![]() |
| Sepinggan mcm tu mkn Dua org rm24.00 Hero dlm gambar tu suami Kaknab |
Tuesday, January 16, 2018
Cendol,/rojak ali puncak alam
Setiap kali pi ambik cucu di little caliph, setia alam, dari alam suria ke setia alam, mesti lalu jalan ni di mana ada jual cendol/rojak di bawah pokok, dekat round about sebelum sampai uitm puncak alam. Dok tengok ramai juga orang berhenti makan dok presume mesti sedap punya sebab ramai orang.
Hari ni suami pun beli nak cuba rasa. Kaknab ni lidah penang, klu pasembur a. K. A rojak orang kl panggil. Mesti la sedap lagi hat yang penang punya. Kalau pasembur yang kat round about ni, ali rojak/cendul kaknab rasa la, ikut tekak kaknab memang tak pi la for the 2nd time. Jadi jawapannnya tak sedap la. Sepinggan rm5. Rojak atau pasembur dia tu mahal la.
Ok mi gorengnya pula. Sepinggan rm5/= tak sedap juga. Kalau kat penang atau kat sg lalang bedong, dimana kaknab tinggal sekarang, kalau buka bungkusan mi goreng aroma mi goreng mamak memang sedap. Tapi bila buka ja mi goreng yang kaknab beli kat puncak alam ni, hambar ja, not nice la I tell you. Macam mana ya kaknab baca bloggers yang biasa makan kata sedap. Lain tekak lain la rasanya kan.
Cendol pula.
Cendolnya juga tak sedap la, manis saja tak rasa lemak, macam cendol, kat penang road, cendol kat jalan maklum sungai dua. Cendol BM pun dia tak boleh lawan.
Ok conclusion, the first and the last la, tak repeat dah la jawabnya.
Sekian saja review hari ini
Hari ni suami pun beli nak cuba rasa. Kaknab ni lidah penang, klu pasembur a. K. A rojak orang kl panggil. Mesti la sedap lagi hat yang penang punya. Kalau pasembur yang kat round about ni, ali rojak/cendul kaknab rasa la, ikut tekak kaknab memang tak pi la for the 2nd time. Jadi jawapannnya tak sedap la. Sepinggan rm5. Rojak atau pasembur dia tu mahal la.
![]() |
| Pasemburnya |
Ok mi gorengnya pula. Sepinggan rm5/= tak sedap juga. Kalau kat penang atau kat sg lalang bedong, dimana kaknab tinggal sekarang, kalau buka bungkusan mi goreng aroma mi goreng mamak memang sedap. Tapi bila buka ja mi goreng yang kaknab beli kat puncak alam ni, hambar ja, not nice la I tell you. Macam mana ya kaknab baca bloggers yang biasa makan kata sedap. Lain tekak lain la rasanya kan.
![]() |
| Mi gorengnya. |
Cendol pula.
Cendolnya juga tak sedap la, manis saja tak rasa lemak, macam cendol, kat penang road, cendol kat jalan maklum sungai dua. Cendol BM pun dia tak boleh lawan.
![]() |
| Cendolnya |
Ok conclusion, the first and the last la, tak repeat dah la jawabnya.
Sekian saja review hari ini
Saturday, October 21, 2017
Makan tosei murtabak hussein nasi kandaq spetani
Ni masa posting dok makan kat hussein nasi kandaq sungai petani.
Pekena tosei dan murtabak. Kuah dalca dia memang sedap pekat.
Siap beli lauk untuk makan tengahari. Hari ni aku tak payah masak. Boleh la jahit seharian.
Yang best internet kat sini laju berdesup
Pekena tosei dan murtabak. Kuah dalca dia memang sedap pekat.
Siap beli lauk untuk makan tengahari. Hari ni aku tak payah masak. Boleh la jahit seharian.
Yang best internet kat sini laju berdesup
Tuesday, October 3, 2017
Rojak petis tanjung emas, muar
Lama tak makan rojak petis, sejak gerai kat padang dipindahkan ke astaka makan tanjung emas.
Makan semalam dengan suami, sepinggan 3.00 seorang.
Makan semalam dengan suami, sepinggan 3.00 seorang.
Tuesday, September 26, 2017
Murtabak singapore
Kat muar kalau nak makan murtabak singapore, mai la rasa, sedap la juga.
Ada juga sup kambing, sup ayam makan dengan roti.
Tadi pi makan dengan husband, dari sungai petani, sampai muar lapaq la pula. Singgah makan murtabak. Cukuplah makan untuk malam ni. Esok boleh pi batu pahat pekena nasi vroani mad shah.
Ada juga sup kambing, sup ayam makan dengan roti.
Tadi pi makan dengan husband, dari sungai petani, sampai muar lapaq la pula. Singgah makan murtabak. Cukuplah makan untuk malam ni. Esok boleh pi batu pahat pekena nasi vroani mad shah.
Subscribe to:
Posts (Atom)




















